To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum użytkowników i dealerów programu Small Business i Bistro.
Forum użytkowników i dealerów programu Small Business i Bistro.

Kasy fiskalne, drukarki fiskalne - Drukarka fiskalna Elzab ZETA

pitos - 2015-11-05, 11:35
Temat postu: Drukarka fiskalna Elzab ZETA
Jest to nowa drukarka od Elzaba, ale jest na liście drukarek w Smallu więc powinna działać. Mam ją podłączoną przez USB i niby wszystko jest ok test w Smallu przechodzi i paragony drukuje ale jak wyłączę komputer i włączę go ponownie to przestaje drukować paragony, dopiero wejście znowu w drukarki fiskalne i puszczenie testu jakby odblokowuje drukarkę, test przechodzi i można drukować paragony. Jest wszystko dobrze aż do czasu ponownego uruchomienia komputera. Próbowałem na sterowniku Elzab Zeta i Elzab Zeta (online). Dopóki drukarka jest niefiskalna to można sobie najpierw wydrukować za każdym razem taki test, ale za parę dni ma być fiskalna więc będzie problem.
ted - 2015-11-05, 20:31

Jak wyczytałem ,28 maja 2015 (7186) była jakaś poprawka do tej drukarki do pracy na USB
Proszę sprawdzić z kiedy program. Jak wcześniejszy to chyba trzeba go uaktualnić

pitos - 2015-11-06, 11:11

No właśnie program świeżo zainstalowany 5.2.1030.7493
urk - 2017-10-03, 17:35

Witam czy ktoś ma jakieś pomysły mam identyczny problem program świeżo zainstalowany
ted - 2017-10-03, 17:42

to może być problem ze konwerterem w drukarce z com na USB. Czasami tak jak przejściówki zacina się. Proszę skontaktować się z Elzab-em. i przedstawić problem Nie pamiętam czy ta drukarka ma wyjście COM, ale jeżeli ma to albo podłączyć ja na coma albo dać zewnętrzną przejściówkę
kasiarz - 2017-10-04, 14:12

W przypadku podłączenia przez USB drukarki ZETA ustawiamy w Small-u:
1. Odpowiedni port COMx(nie USB!!!) - jaki jest w Windows dla tego USB
2. W Small-u koniecznie należy ustawić opcję w konfiguracji drukarki: "Parametry->Parametry->Drukarka podłączona przez USB"

urk - 2017-10-07, 18:14

Dałem konwerter i działa dzięki
Wislanka - 2020-05-19, 08:03

kasiarz napisał/a:
W przypadku podłączenia przez USB drukarki ZETA ustawiamy w Small-u:
1. Odpowiedni port COMx(nie USB!!!) - jaki jest w Windows dla tego USB
2. W Small-u koniecznie należy ustawić opcję w konfiguracji drukarki: "Parametry->Parametry->Drukarka podłączona przez USB"


Witam serdecznie,
mam wielki problem z drukarkami Elzab Zeta online, posiadam od dwóch miesięcy te drukarki i w jednym przypadku wymieniłem nawet kompa na nowy z systemem win10 bo mi mówiono, że na 7 może być problem, ale to nic nie pomaga, w różnych sytuacjach nie można wydrukować paragonu, bo COM port jest używany czy jakoś tak ten komunikat brzmi, często jest tak przy płatności kartą, odcinek na terminalu płatniczym się wydrukuje, ale paragon już nie...;/
Czasami nie pomoże nawet wyłączenie drukarki, trzeba reset kompa robić.....,
co może być przyczyną, wcześniej miałem Novitusy i nigdy problemu nie było a teraz takie klocki..., próbowałem znaleźć tę opcję co kolega pisze, ale nie ma w moim programie możliwości , aby zaznaczyć, że drukarka jest przez USB podłączona, bądź jest to gdzieś schowane...
Serdecznie dziękuję za wszelkie sugestie i pomoc!!
Daniel

[ Dodano: 2020-05-26, 07:40 ]
Dzisiaj zauważyłem, że przy pojawieniu się komunikatu, że com port jest zajęty...,
wystarczy wejść do Menadżera Urządzeń wyłączyć com i włączyć potem ponów próbę na oknie wystaw i paragon normalnie się drukuje... jest to jednak bardzo uciążliwe i nie wyobrażam sobie żeby kasjerka musiała takie operacje robić między klientami...
Naprawdę wszystkim wszystko elegancko dział, tylko u mnie taki kredki ??

Dzięki za ewentualną pomoc !!

Daniel

[ Dodano: 2020-06-16, 07:56 ]
Niestety jestem chyba jedyny, który ma problemy z tymi drukarkami...;/
Ciekawe bo mam ich pięć i problemy występują na każdej chociaż w różnym natężeniu, jest to albo problem sterowników drukarki albo programu, pomyślałbym, że to wina łącza USB, ale wcześniej miałem Novitusy i NIGDY nie było takiego problemu, a po instalacji Zeta online niesamowite problemy...;/
komunikat w programie "Błąd wydruku paragonu" albo "Com port zajęty..." w 99% pomaga wyłączenie i włączenie drukarki - dodatkowym problemem jest czas "startowania" tej drukarki...;/!! Przy większym natężeniu klientów znacząco to wydłuża obsługę...;/

...Może jednak Ktoś potrafi coś doradzić.... tylko nie w tonie "Kup inne drukarki " :)


Pozdrawiam
Daniel

bastizg - 2020-06-16, 10:27

Drukaraka ma port RS.
Jeżeli nie masz portu RS w komputerze kup kontroler RS232 na PCi-Ex / PCI ( no chyba że to laptop ), podłącz drukarkę po RS-ie.

Wislanka - 2020-06-18, 07:30

Dzięki za odpowiedź, nawet mam porty RS232 w kompach, ale nie było takiego kabla w zestawie, więc nawet nie próbowałem tego robić... muszę zamówić taki kabel specjalny RS232/RJ-45, oczywiście spróbuję to zrobić!
Rozumiem, że tak podłączona drukarka zawsze jest gotowa do pracy >? :)
Kupię póki co jeden kabel dla sprawdzenia, coby niepotrzebnie w koszta nie iść...

Raz jeszcze serdecznie dziękuję za zainteresowanie !!

Pozdrawiam Daniel



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group