Home ::  FAQ :: Szukaj :: Użytkownicy :: Grupy



Poprzedni temat «» Następny temat
Propozycja nowych funkcji
Autor Wiadomość
krkamil 

Posty: 20
Wysłany: 2011-03-22, 20:43   Propozycja nowych funkcji

Witam forum

Mam propozycję dodania przydatnych funkcji w programie.

1) Automatyczna synchronizacja i ustawienie czasu w drukarce fiskalnej

Moja ma niestety taką przypadłość, że co kilka dni trzeba ustawiać czas ręcznie, gdyż czasomierz drukarki się opóźnia. Pokazuje 23:59 a w rzeczywistości jest już np. 00:10. Program mógłby pokazywać obok czasu komputera również czas wg drukarki i ew po wybraniu odpowiedniej opcji z programu po każdym raporcie dobowym (bo inaczej się nie da) ustawiać czas wg wzorca z komputera.

2) Automatyczne drukowanie raportów dobowych lub przypomnienia o nich

Prowadzę sklep ze sprzedażą całodobową i marzy mi się taka funkcja, dzięki której nie będę musiał pamiętać o drukowaniu raportu o północy. Jest to szczególnie uciążliwe jeżeli w tym czasie prowadzimy jakąś sprzedaż - trzeba zerkać na każdy paragon i wychwycić, czy ten się wydrukował o 23:59 czy o 23:56 i da się zrobić jeszcze jeden przed raportem.

3) Automatyczne anulowanie pustego paragonu

To już funkcja specjalnie dla mojej drukarki. Używam drukarki w trybie online. Gdy robię nowy paragon i nabijam towary, to czasem zdarzy się, że klient zrezygnuje i odchodzi (bo np. zapomniał portfela). Wtedy usuwam towary - ale w drukarce nadal pozostaje nieskończony paragon. Następnie przy nabijaniu kolejnego towaru program sygnalizuje sytuację j/w i pyta czy ma ów nieskończony paragon zafiskalizować. Jest to bzdura bo niezależnie od wybranej opcji program robi to samo, tj. paragon zostaje anulowany. Moja propozycja jest taka, żeby po usunięciu wszystkich towarów z paragonu program sam wysyłał do drukarki sygnał, że paragon trzeba anulować. Używam Elemis Giga (niestety).

Pozdrawiam,
Kamil
 
 
LoLu 

Posty: 13
Wysłany: 2011-03-23, 19:05   

To i Ja coś zaproponuję :

Kupiłem drukarkę Elzab Mera z elektroniczną kopią , dokupiłem moduł pos iii bawię się na razie. Wychwyciłem jedną rzecz która mogła by a raczej powinna funkcjonować inaczej. Chodzi o wpłaty i wypłaty i ich opisy. W okienku w którym wpisuje się kwotę wpłaty lub wypłaty powinno być też drugie w którym wpisuje się opis np. za co - DANONE - Za FV 123456 - i To powinno się drukować na Dokumencie w drukarce. Mam kilkudziesięciu dostawców dziennie i większość płatności moi pracownicy robią z bieżącego utargu. Wszystko jest pięknie jak się zgadza. Gorzej gdy nie - wtedy zaczyna się szukanie - czasem bardzo długie. W kasach elzab delta lux są te opcje, przeglądałem też pdf'a dla programistów o drukarce elzab mera - i znalazłem w nim że jest możliwość drukowania opisów wpłat i wypłat na dokumencie wysyłanym do drukarki.Pytanie dlaczego SB tego nie robi. W tej chwili drukowany dokument wpłat to 5cm świstka z napisem wpłata i kwota. Idealnie było by gdyby była możliwość stworzenia tabeli w której widać było by wszystkie wpłaty wypłaty opisy numery i kwoty operacji oraz który kasjer ją wykonał dla każdej zmiany.Starczyło by nawet żeby ta tabela widoczna była tylko na konkretnym POS'ie i tam tylko zapisywana. Znacznie uprościło by to czasochłonne i stresogenne poszukiwanie błędów przy pomyłkach kasjerów, a także dochodzenia swoich praw w przypadku ewentualnych nieporozumień z dostawcami dotyczącymi nieuregulowanych płatności. A znając godzinę na monitoringu bardzo szybko wszystko da się sprawdzić
 
 
 
Bogusław 

Pomógł: 1 raz
Posty: 26
Wysłany: 2011-03-23, 21:18   

Co za problem długopisem wpisać potrzebne dane.Przy większości kas fiskalnych jest podobnie.
 
 
krkamil 

Posty: 20
Wysłany: 2011-03-23, 22:26   

Długopisem napiszesz w rejestrze wpłat/wypłat który jest w programie? Długopisem można napisać na kwitku, ale domyślam się, że po każdej zmianie i podsumowaniu stanu kasy kwitki idą do kosza, bo to zbędna makulatura. Po to jest program z bazą danych, żeby takie rzeczy były w bazie a nie na papierze. Inaczej program jest niepotrzebny, znam sklepy które do tej pory prowadzą gospodarkę magazynową i finansową w zeszycie i sobie radzą, ale tu nie o to chodzi.
 
 
Bogusław 

Pomógł: 1 raz
Posty: 26
Wysłany: 2011-03-23, 22:40   

Przecież LoLu pisze o świstku papieru długości 5 cm z napisem wpłata i kwota,więc myślałem o tym a nie o rejestrze.
 
 
luniopl 

Posty: 5
Wysłany: 2011-04-15, 00:39   odp

Zgadzam się z pomysłodawcą...program magazynowy tego typu powinien służyć przede wszystkim do pełnej ewidencji przepływu transakcji jak i kontroli pracowników.

Ja natomiast chciałem zaproponować trzy opcje do wprowadzenia, mianowicie:
1. Przypisanie kontrahenta do towaru (pomocne przy zamówieniach...np. tworzę zamówienie do odbiorcy i wyświetlają mi się wszystkie towary z listy towarów przypisanych tylko do danej firmy.)
2. Rozliczanie przychodów zewnętrznych(dostaw) na podstawie zamówień. (jednego dnia pewna osoba robi zamówienie, następnego dnia wjeżdża dostawa którą przyjmuje inna osoba, wprowadza dokument, rozlicza ostatnie zamówienie i system pokazuje w jednej rubryce ilość wprowadzoną-dostarczoną, a obok ilość zamówioną. Całość ma na celu wychwycenie braków w dostawie, nadwyżki ilościowe(szczególnie w towarach wagowych) , oraz błędnie wydane towary (pomyłki przypadkowe bądź świadome ze strony dostawcy).
3. Dodać w kartotece (jako zwykłe rubryki) oraz zamówieniach (pobierz towar - w głównym oknie) informację o średniej dziennej oraz miesięcznej sprzedaży produktu na podstawie np. 30 dni wstecz dla miesiąca oraz 7 dni wstecz dla tygodniowej średniej sprzedaży. Obecny program pokazuje sprzedaż przy zamówieniu na podstawie poprzedniego miesiąca co w moim przypadku mija się z celem. Da to możliwość łatwiejszej analizy oraz rozsądnego zwiększenia stanu asortymentu który zaczął lepiej prosperować i utrzymać jego wystarczający stan magazynowy do np. następnej dostawy.

Miałem styczność z tymi funkcjami w przeszłości i bardzo mi ich brakuje-naprawdę się przydają.
 
 
ATMN
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-15, 17:14   Re: odp

luniopl napisał/a:
1. Przypisanie kontrahenta do towaru (pomocne przy zamówieniach...np. tworzę zamówienie do odbiorcy i wyświetlają mi się wszystkie towary z listy towarów przypisanych tylko do danej firmy.)


W zamówieniach do dostawców jest narzędzie (Ctrl-P w zamówieniu) wyświetlające towary danego dostawcy, których stan jest poniżej minimalnego.
 
 
Ania 


Pomogła: 5 razy
Posty: 114
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-04-22, 11:24   

LoLu napisał/a:
To i Ja coś zaproponuję :

Chodzi o wpłaty i wypłaty i ich opisy. W okienku w którym wpisuje się kwotę wpłaty lub wypłaty powinno być też drugie w którym wpisuje się opis np. za co - DANONE - Za FV 123456 - i To powinno się drukować na Dokumencie w drukarce. Mam kilkudziesięciu dostawców dziennie i większość płatności moi pracownicy robią z bieżącego utargu.


Wpłaty i wypłaty na drukarkach fiskalnych nie służą do regulowania zadłużeń, do tego jest opcja w "Kasie firmy > Zmniejsz dług".
Jeśli kasjer wypłaca jakiemuś kontrahentowi za zaległą f-re bądź gotówkową to na podstawie jakiegoś dokumentu (KP,KW,FVZ) wiec wiadomo ile i za co zapłacił.

[ Dodano: 2011-04-22, 11:37 ]
luniopl napisał/a:

2. Rozliczanie przychodów zewnętrznych(dostaw) na podstawie zamówień. (jednego dnia pewna osoba robi zamówienie, następnego dnia wjeżdża dostawa którą przyjmuje inna osoba, wprowadza dokument, rozlicza ostatnie zamówienie i system pokazuje w jednej rubryce ilość wprowadzoną-dostarczoną, a obok ilość zamówioną. Całość ma na celu wychwycenie braków w dostawie, nadwyżki ilościowe(szczególnie w towarach wagowych) , oraz błędnie wydane towary (pomyłki przypadkowe bądź świadome ze strony dostawcy).


Dostawy wpisujemy w rejestrze Faktur zakupu lub Przyjęć zewnętrznych i tam jest taka operacja jak FV z Zamówienia/PZ.
Podczas tworzenia dokumentów w ten sposób, widzimy ile było zamówionych towarów a ile dostarczono, z zamówienia pobieramy wybiórczo towary i tym sposobem produkty/ilości nie dostarczone pozostają na zamówieniu jako niezrealizowane.

[ Dodano: 2011-04-22, 12:03 ]
krkamil napisał/a:
Długopisem napiszesz w rejestrze wpłat/wypłat który jest w programie? Długopisem można napisać na kwitku, ale domyślam się, że po każdej zmianie i podsumowaniu stanu kasy kwitki idą do kosza, bo to zbędna makulatura. Po to jest program z bazą danych, żeby takie rzeczy były w bazie a nie na papierze. Inaczej program jest niepotrzebny, znam sklepy które do tej pory prowadzą gospodarkę magazynową i finansową w zeszycie i sobie radzą, ale tu nie o to chodzi.


Do prowadzenia takich rejestrów w programie służy "kasa firmy", opcja WYSTAW służy do sprzedaży.
_________________
Indywidualne szkolenia Small Business i Bistro
https://szkoleniasb4.wixsite.com/szkoleniasb4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group